(+98) 31 3267 0023

خبر

mukam

3

آذر 1395

روغن نخل يك پليمر نيست

منبع : دانشگاه مالایا

روغن نخل یک پلیمر نیست اما از طریق واکنش های شیمیایی می توان آن را تبدیل به واسطه با گروه های مختلف کاربردی کرد که می تواند با دیگر مونومر در تعامل باشند، از طریق واکنش های بسته بندی شده و اضافه کردن رادیکال های ازاد و یا ترکیبی از هر دو مکانیزم به شکل مواد جدید با خواص جدید خواهیم داشت

گزارش کرده است که روغن های گیاهی برای پوششهای سطحی مناسب است. به طور خاص، سویا، کرچک، روغن های بسیار مناسب هستند زیرا این روغن ها سطح بسیار بالایی از اشباع را دارند که آنها را قادر میکند هوای خشک از طریق اکسیداسیون به انها وارد نشوند

روغن نخل روغنی است که به دلیل ارزش بد و پایین alkyds ان قادر به تشکیل رابطه با اکسیداسیون هوا نیست. با در نظر گرفتن واکنش اتصال عرضی جایگزین دیگر نیاز به غلبه بر ان نیست. محلول در اب alkyds از 28-45% W/w در دو مرحله ساخته میشود.

در روغن پالم برای اولین بار با گلیسرول به شکل مونوگلیسریدهای، که پس از آن با انیدرید فتالیک و پنتا اریتریتول پلیمریزه شده و به شکل پلی استر با گروه های هیدروکسیل واکنش نشان داد.

انیدرید اضافه شده به پیوند گروه کربوکسیلیک اسید به ساختار پلیمر تغییر میدهد. به پخت روشن مبتنی بر آب با مخلوط کردن با رزین ملامین فرمالدئید متیله تجاری فرموله شده است. رنگ رنگ مینای دندان نیز از طریق ترکیب رنگدانه و مواد افزودنی دیگر تولید می شود.همچنین می توان در دمای بین 100-140 ° C تغییر در چسبندگی خوب، سختی و براقیت بالا و کف پلیمرهای مبتنی برتولید سوخت ایجاد کرد. در مونتاژ تایر پس از چوش برقی زده شده در فشاری زیر حرارت قرار میگیرد . چند لایه از اجزای تایر توسط یک ترکیب چسبنده به هم متصل میشوند.

در یک پروژه تحقیقاتی مشترک با سومیتومو لاستیک، کف alkyds مبتنی بر نفت چسبناک در ترکیبات تایر توسعه داده شده است . مقداری از این alkyds به درد نخور مانند polyterpene و رزین های نفتی بهتر از حد معمول تولید شده است . علاوه بر این چسب ها در لاستیک در طول حرارت زیاد جذب شده و دارای خواصی مانند از کنترل مسیر و لاستیک ، بهبود عملکرد تایر در شرایط سخت و لیز جاده بهتر و مقاومت ان بیشتر خواهد بود.

آمالگام یکی از قدیمی ترین مواد دندانی است که برای پر کردن حفره دندان استفاده می شود. این می تواند مقدار دقیقی از جیوه که سمی است در سطوح مصرف بالای آزاد به خوبی ثابت نگه دارد.

افراد پر شده با آمالگام به غلظت های بالاتر از جیوه در خون، ادرار، کلیه و مغز خود پیدا شدند . در نتیجه، آمالگام جیوه به دلیل ارزش پایین و خطرناک و شناخت ضعیف آن کمتر محبوب شد و مسمومیت با جیوه بسیار نگران کننده است . استفاده از آمالگام در بسیاری از کشورها ممنوع شده است. کامپوزیت های رزین بر اساس Bis-GMA (2,2-bis[4-(2-hydroxy-3 و هیدروکسی methacryloxyprop-1 و TEGDMA(گلیکول دی متاکریلات)هستن توسعه یافت.

که می تواند توسط آغازگر رادیکال های آزاد فعال با نور پلیمره میشوند. در همکاری با کارکنان دانشکده دندانپزشکی، دانشگاه مالایا، acrylate جدید چندپار بر اساس یک polyol روغن نخل به عنوان سیستم ماتریکس برای مواد کامپوزیت ترمیمی دندان توسعه شده است.

در مرحله اول یک polyol کف مبتنی بر نفت با سه گروه هیدروکسیل با دی ایزوسیانات اضافی برای تولید یک اورتان قبل از پلیمر با سه گروه -NCO ترمینال واکنش داد . در مرحله بعد، این پیش پلیمر با HEMA (hydroxylethylmethylacrylate) در واکنش به تولید acrylate BPUTMA (Biopolyol اورتان triimethacrylate) انجام میشود.

در مقایسه با کامپوزیت رزین های تجاری، BPUTMA می توان با لایت کیور سریع تر و دارای خواص مکانیکی بهتر استفاده گردد . پلی وینیل کلرید (پی وی سی) یکی از پلیمرهای فنی مهم است که در بسیاری از صنایع استفاده شده است می توان آن را در انواع گسترده ای از محصولات یافت، اعم از مواد ساختاری و لوله کشی، دستگاه های پزشکی، و لوازم خانگی. پی وی سی خام پلاستیک سفت و سخت است، به منظور بهبود انعطاف پذیری، plasticisers ها در طول ساخت محصولات اضافه شده است . این plasticisers ها به پی وی سی از طریق تعامل فیزیکی ضعیف گنجانیده می شود.

بسیاری از مطالعات روی plasticisers ها از پی وی سی کیسه های خون ، ظرف های پی وی سی، بسته بندی کردن ظروف آشپزخانه پلاستیکی، و اسباب بازی های پلاستیکی نشان داده اند.

در نتیجه، بسیاری از این plasticisers ها (مانند DOP) که برای سلامتی مضر هستند از چنین برنامه های کاربردی ممنوع شده است. پلی استر از مشتقات روغن پالم سنتز به عنوان plasticisers ها عمل کند.

علاوه بر این که قادر به نرم کردن پلاستیک سخت، پایداری انها حرارتی پی وی سی بهبود یافته و از طریق گرفتاری های زنجیره ای مقاومت در برابر انها احتمالا خوب نشان داده شده است . گفته می شود nanoemulsio اندازه ذرات کمتر از 100 نانومتر، و به نظر می رسد “شفاف است.” در حالی که یک emulsion طبیعی (اندازه ذرات> 0.1 میلی متر) به نظر می رسد مانند لاتکس . alkydsوزن مولکولی پایین سنتز شده از روغن نخل و طبیعی اسیدهای کربوکسیلیک و گلیسرول رخ می دهد و emulsion درحالت غیر سمی . alkyds خوب بدون سمی بودن سلولی قابل اندازه گیری در غلظت 3-100 میکروگرم / میلی لیتر در معرض اشعه به مدت 24، 48 و 72 ساعت نشان می دهند . نتایج نشان می دهد هیچ تداخلات دارویی-آلکیدی در دوره زمان طولانی و عدم تخریب مواد مخدر در ذخیره سازی وجود ندارد .

  • mukam
  • mukam
  • mukam
  • mukam
  • mukam
  • mukam